Komiks (27) Literatura (10) Sztuka (10) Ameryka (9) Film (9) Prasa (5) Seriale (3) Ilustracja (2) Reklama (2) Ziny (1)

wtorek, 5 lipca 2011

::: Zeszyty komiksowe :::

Po powrocie z niedługiej podróży, poza niezwykle przyjemnym uczuciem przebywania w swojskiej przestrzeni, pośród  znajomych gratów, czekała mnie w domu miła niespodzianka w postaci egzemplarza autorskiego jedenastego numeru Zeszytów komiksowych. Popełniłam tam bowiem tłumaczenia dwóch tekstów o komiksie węgierskim. Przyjemność spowodowana tym nieoczekiwanym prezentem (ostatnimi czasy zawodzi mnie pamięć) wzrosła dzięki nowej oprawie, czy też odsłonie wizualnej tego magazynu. Projekt graficzny aktualnego numeru, który magazyn zawdzięcza Dennisowi Wojdzie, przemawia do mojego zmysłu estetycznego zdecydowanie bardziej od poprzedniego. Ponadto, bardzo ciekawią mnie poruszanie w nim tematy oraz opublikowane w nim komiksy. Mimo wszystko dziesiąte Zeszyty komiksowe nadal budzą we mnie nutkę nostalgiczną  oraz zainteresowanie przez wzgląd na ilość czasu, jaką mogłam poświęcić na przyjemność tłumaczenia zawartych w nim tekstów (co przełożyło się również na ilość tłumaczeń) oraz fakt, że pojawiła się tam moja próba wypowiedzi językiem komiksowym. Dlatego też serdecznie zachęcam do zgłębiania/lektury obydwóch  wspomnianych przeze mnie numerów, o których trochę więcej znaleźć można tu ZK 10 i tu ZK 11 (nie wiem, czy można jeszcze gdzieś zakupić wcześniejsze, ale jeśli tak, to również polecam). Jednocześnie trzymam kciuki i bardzo kibicuję Zeszytom.... Oby udało im się pozyskać więcej dotacji oraz czytelników.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...